Co je třeba zařídit před stěhováním

Existuje několik bodů, které bychom neměli během stěhovacího procesu vynechat. Jejich opomenutí nám totiž může přinést nemalé finanční výdaje. Na co nezapomenout? 

Hurá do nového!

Když si přejeme nové bydlení, velmi rychle zapomínáme na povinnosti, které stále máme ve stávajícím bytě. Toto nadšení a současně nedbalost nás následně může stát mnoho drahocenných hodin, nebo dokonce finanční úspory. Stejně tak, jako je na stávajícím pozemku nutno nejprve zařadit do postupu bourací práce starého a následně stavět nové, tak i při stěhování musíme mít uklizeno a někdy se nevyhnete likvidaci odpadu.

Není to jen o nájemní smlouvě

Spousta z nás se domnívá, že bude potřeba jen ukončit nájemní smlouvu. Tak jednoduché to ale nebude. Samozřejmě je nutné ukončit smlouvu o dodávce energií. Stavy elektroměru si vyfoťte a opište a důkladně ukončete smluvní vztahy. Stejně postupujte i u dodávky plynu nebo vody. Tyto povinnosti ale většinou registrujeme a umíme s nimi pracovat. Nastávají ale i další povinnosti. 

Nezapomněli jste na popelnice

Existuje povinnost platit každý rok za svoz komunálního odpadu v místě, kde bydlíme. Pokud se stěhujete a tuto skutečnost neoznámíte, zaděláváte si na potíže. Úřad vás nejen nemá, jak kontaktovat na vaší nové adrese, ale také stále narůstá dlužná částka, kterou musíte splácet. Za nezaplacené poplatky z popelnic byste mohli mít dokonce několik desítek tisíc dluh. To si nepřeje nikdo z nás. 

Korespondenční adresa i pojistné smlouvy

O změně svého bydliště bude potřeba informovat všechny instituce, u kterých jste vázáni smlouvu. Typicky se jedná o pojišťovny, poskytovatele internetového připojení, nebo o poskytovatele kabelové televize nebo jiné služby. Vše je třeba řádně smluvně ošetřit a ukončit. 

Ukončete také pojistku na domácnost a sjednejte si novou v novém místě bydliště. Před stěhováním se snažte již mít všechny smlouvy v naprostém pořádku.