Google, Snapchat a suma, která se nabídla za akvizici

Žijeme ve světě, kde bychom se takřka neobešli bez nějakých zajímavých aplikací. Většinou využíváme sociální sítě, jindy se však zaměříme na takové aplikace, kde hrají svou hlavní roli fotografie. Právě tou je dnes známý a velmi oblíbený Snapchat, který se zaměřuje na fotky, které zmizí za čtyřiadvacet hodin. Do jeho fungování se však začal mísit i Google. Jak a proč?

Google je dnes jednou z největších společností světa. Zná ji takřka každý, používá ji takřka každý. Dominuje v seznamu vyhledávání. V poslední době ji však sužují mnohé trable. Jednou z nich byla pokuta, kterou Googlu uložila Evropská komise za zneužití svého dominantního postavení, další z nich jsou akvizice a nové projekty, které je trápí.

Proč Google trápí akvizice?

Většina z těchto akvizicí zatím ještě neuspěla nebo dokonce stagnuje. Jedná se například dokonce o vlastní síť Google+, potom vykazují ztráty i známé internetové stránky, jako jsou Youtube nebo třeba Nest. Během tří let se bohužel prvotní akvizice za více jak tři miliardy dolarů nedotáhly k vytyčeným cílům, což není vůbec dobře.

Samozřejmě Google má mnoho jiných úspěchů v jiných stránkách svého působení, ale přece jenom tato stránka ho poměrně tíží. Během let Google koupil mnoho firem, samozřejmě také technologií, investoval do mnohých startupů a najal nejlepší kvalifikované zaměstnance. Jenže akvizice by chtěl mít taky tak dobré, jako všechno ostatní, proto se rozhodl pro další nabídku.

Své cíle, které má s akvizicemi, se rozhodl realizovat pomocí aplikace Snapchat, kterou jsme zmiňovali hned na začátku. Tento kup měl proběhnout za skvělých třicet miliard dolarů, což je v přepočtu zhruba šest set padesát miliard korun, a to není zrovna málo. Jak však na tuto nabídku reagoval spoluzakladatel společnosti?

Nabídka se odmítla!

Kdo by to byl čekal, že Snapchat odmítne tuto nabídku. Jenže díky tomu, že společnost vlastnící tuto sociální síť spadne se svou hodnou podstatně níže, než tomu bylo v době nabídky, možná se začne spekulovat o přijetí této třiceti miliardové nabídky. Zakladatelé by udělali rozhodně chybu. Musí využít zatím ještě skvělé nabídky, dokud nepřijde i její snížení či dokud Snapchat ztratí na své hodnotě úplně.